Що ж відбувалося під час гри, чого найцікавішого можна почерпнути з даного дійства, які потрібно робити висновки? Більшість учасників винесли не лише позитив та масу вражень, а й проекти, які почнуть реалізовувати в реальному житті вже сьогодні. Але спочатку пропоную невеликий екскурс у гру.
По-перше, не можна не відмітити відчуття боротьби (хоч для Студреспубліки це вже звично). Гравці постійно намагалися знайти оптимальну модель взаємодії. Спочатку це потрібно було зробити їм самим — навчитись взаємодіяти між собою.
априкінці першого дня гри я помітив не зовсім звичні для повсякденного життя ознаки взаємодії: гравці однієї з груп почали говорити про довіру, про можливі прояви та знаки, які можуть її укріпити. Перше, що їм спало на думку — це… гроші. Тому вони створили спільний фонд, скинули туди «валюту» і вирішили, що можуть довіряти один одному. Та виявилось, що це не зовсім так. Щоб бути впевненим в людині, потрібно перевірити її у дії. Це було наступною сходинкою до створення оптимальної моделі взаємодії.
Як наслідок, організатори вирішили переформатувати групи. І результати не змусили чекати. Одразу було виявлено, що групи здатні існувати, коли в них найкомфортніше працювати, а це, в свою чергу, відбувається тоді, коли налагоджена чітка модель взаємодії. Групи знову об’єднались, але не навколо лідера (хоч лідери й залишилися), а навколо позиції — найоптимальнішої на думку гравців структури. Таких позицій було чотири: «політична партія», «мережева громадська організація», «фабрика думки» та «Студентська республіка».
Модель мережі використали учасники Студреспубліки для розробки оргплану, і виявилось, що такий механізм роботи є достатньо ефективним.
Після переформатування груп відбулась ще одна знакова річ. Сформувалась структура, яка назвала себе «Студентською республікою». Відмінність цієї структури та новизна — в новій філософії, цінностях, принципах та трьох складових організації («трьох китах»):
-
громадська організація;
-
фабрика думки;
-
школа влади.
Майбутнє за комбінованою структурою, в якій буде і фабрика думки, і партія для впливу на владу, і потужна мережа громадських організацій — ось, до чого прийшли учасники ЗиСР-ІІ. До завершення гри саме таку структуру вдалось сформувати групі Студреспубліки й, у підсумку, перемогти.
Впродовж усієї гри гравці вели себе настільки подібно до реального світу, що дійшовши логічного, як на мене, позитивного закінчення, ні за що тепер не повірю, що українці не знайдуть оптимальну модель ефективної взаємодії, адже у грі їм це вдалося.